zondag 31 mei 2009

Open brief aan mevrouw de Boef

Geachte mevrouw de Boef-Roovers,

Wat jammer nu, dat wij uw man net niet hebben getroffen toen hij ons van de week met een bezoekje vereerde. In de tijd dat wij hier nu zijn, waren we helemaal niet zo dikwijls uithuizig, maar dat heeft hij vast gezien, als die dikke Chrysler met die gezellige Hollandsche tulp voor de deur stond. Omdat wij een dagje ‘on tour’ waren, kon uw man dus nu op zijn gemakje te werk gaan. En zouden wij wij onverhoopt toch plotsklaps thuisgekomen zijn,, dan is de autofabrikant zo vriendelijk geweest het afsluiten van de auto met een klein toetertje te bevestigen. Indien nodig had hij dus alle tijd gehad om alsnog te vertrekken. En mocht hij zelfs dat niet gehoord hebben, dan is de sprekende lift altijd nog een prima manier om inbrekers op de vierde etage te waarschuwen. Goin’ up, fourth floor! Tel daar bij op dat wij door de week de enige bewoners van dit portiek zijn, is dit dus een prima keuze van uw man geweest.

Ondanks dat wij niet thuis waren, heeft hij dankbaar gebruik gemaakt van onze gastvrijheid. Twee flesjes water gedronken, nou nou, diefstal maakt dorstig zeker. Of, misschien was u er zelf wel bij. Qua vingerafdrukken was uw man niet zo scheutig, volgens de Deputy. De sporen die hij in het toilet achterliet, wijzen er wel op dat u uw man niet netjes op heeft gevoed. Kleine moeite om de borstel even door de pot te slingeren, nietwaar? O ja, gelukkig vond de Deputy toch nog een paar hele mooie duidelijke duimen op het doosje waarin mijn vrouw haar bijoux bewaart. Ze had niks van bijzondere waarde meegenomen op vakantie, behalve dan die leuke zilveren Esprit oorbelletjes die ze van haar collega’s heeft gekregen met haar veertig jarig jubileum. En juist die pikt uw man er feilloos tussen uit. Hier zie je maar weer dat vakmanschap meesterschap betekent.

Maar ook die leuke nieuwe kleren die mijn vrouw deze week had gekocht, heeft hij uit onze koffer gevist. Bent u toevallig 1.68 lang en weegt u een kilo of 66? Dan zal het setje u zeker flatteus staan. Tenminste als u de leeftijd der senioren bereikt heeft. De kleding zat nog in het tasje, met de labels er aan. Als hij er soms over denkt om ze terug te brengen naar de winkel; niet doen hoor. Ze weten dat hij kan komen………En bovendien, zonder bon wordt er niet geruild!

Uw man had de deur wel netjes achter zich dichtgetrokken, maar toch zag ik gelijk dat er iets mis was. Zo‘n koevoet tussen de deur laat toch een deukje achter he?. De schade was niet zo groot, maar ik dacht direct dat ‘hij’ binnen was geweest. Een snelle rondgang door het huis leerde dat hij alles doorzocht heeft. Dat hij de laptop en het fototoestel mee heeft genomen, vinden wij ook niet leuk. Onwillekeurig staan er toch persoonlijke dingen op, ook al kan niemand er verder iets mee. Die driehondervijftig euro, daar komen we echt wel overheen, good for you is de koers prettig, hij krijgt er een hoop dollars voor……

11 opmerkingen:

  1. goh de schrik zal er nu echt wel inzitten .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Teletonnetjes,
    we dachten al waar blijven de verhalen maar nu blijkt waarom. Je laptop gejat, jemig wat vervelend zeg. En dan je nieuwe kleding die je nog niet eens aangehad heb! Dat is behoorlijk balen. Ik hoop dat je een goede reisverzekering heb. Nou we leven enorm met jullie mee, probeer toch nog te genieten. Groetjes vanuit Barendrecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ton,

    Jouw bericht heeft gister toch de hele dag door mn hoofd gespeeld, want vindt het toch een naar idee.
    Maar ik neem aan dat je goed verzekerd bent en ik neem aan dat je inmiddels weer achter een nwe laptop zit.

    Vanaf hier wensen wij jullie nog een verders mooie vakantie toe, en wie weet treffen wij elkaar nog wel ergens !!

    Oh ja, was je laptop beveiligd met een password ???

    Groetjes,
    Pieter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ellende alleen de gedachte al dat ze binnen gelopen hebben.
    Ik hoop voor jullie dat je de rest van de vakantie toch nog kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat is dat toch vervelend, niet alleen dat jullie die spullen kwijt zijn, maar vooral de domper die zoiets geeft!
    Wij hebben zoiets meegemaakt in Spanje, en je bent toch de rest van je vakantie "op je hoede" bij elk geluidje, maar laat het jullie er niet van weerhouden om toch nog heerlijk te genieten, en vooral door te gaan met je Blog.

    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En er toch nog iets grappigs van weten te maken ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ton,

    Je hebt in ieder geval je gevoel voor humor niet verloren. Je vrouw kan een nieuw setje gaan halen, jullie hebben gelukkig nog even. Maak er nog wat van, het weer gaat meewerken.
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Good to have you back. Eén dag niet gebogt en je wordt al node gemist.
    Ben ook erg blij om te zien dat je gevoel voor humor in ieder geval niet ontvreemd is.

    En nu maar hopen dat Deputy Dan iets met de duimpjes kan en de heer de Boef een tijdje achter gaas gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan me voorstellen dat je ff je frustraties lekker moest wegschrijven. Maar gelukkig heb je een nieuwe mini hp waar je dit geweldig verhaal op neer kon zetten.

    Ik weet niet wat voor beroep je hebt maar je zou een collum moeten gaan schrijven.

    Ik hoop dat alles voor de rest rustig verloopt voor jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben ik een paar dagen afwezig op het wereld wijde web, ga ik natuurlijk de avonturen van de Teletonnetjes weer lezen, slaat de schrik me om het hart. Man man wat een ellende. Ik mag hopen dat de kleding zorgt voor flinke allergische reacties en dat als ze de laptop proberen aan te sluiten er kortsluiting ontstaat en dat de doos waarin zij wonen tot op de laatste kartonnen draad afbrandt.

    Maar wat ik nou zo knap vind is dat je er toch nog een leuke draai aan geeft.

    Groetjes,
    Walter & Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje, een hele late reactie van mij, maar ja ik vond deze link ook pas recent op het florida forum. Wat vreselijk dat jullie zijn beroofd en mag ik even zeggen dat ik dit een uiterst chique manier vind om stoom af te blazen! Ach kon de man nu maar een woordje nederlands lezen en wist hij deze website te vinden... maar goed... echt heel naar!!

    BeantwoordenVerwijderen